امروزه با پیشرفت اینترنت، تبلیغات آنلاین سهم بسیار خوبی را در بازار تبلیغات گرفته است اما هنوز هم شرکتها و سازمانهایی وجود دارند که از تبلیغات به روش آفلاین و سنتی استفاده میکنند. تبلیغات آنلاین هیچگاه نمیتوان تمام سهم تبلیغات را از آن خود کند زیرا افراد قبل از اینکه وارد فضای مجازی شوند در محیط واقعی زندگی میکنند و بسیاری از تبلیغات را روزانه مشاهده میکنند.
تبلیغات فیزیکی یکی از قدیمیترین نوع تبلیغات است. معرفی کسب و کار در محیط و به صورت فیزیکی انواع مختلفی از جمله بنرها و بیلبوردها، کارت ویزیت، تراکت، عروسکهای تن پوش تبلیغاتی، استفاده از نمایشگرهای بزرگ دیجیتالی و... دارد.
در ادامه به 4 نکته مهم در تبلیغات آفلاین یا همان فیزیکی خواهیم پرداخت.
1) طراحیهای جذاب
سعی کنید از طراحیهای جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید تا مخاطب شما شگفت شده شود. در طراحی باید بدانید چه چیزی را میخواهید به مشتری معرفی کنید. میخواهید تنها برند خود را به او بشناسانید یا هم زمان با شناخت برندخود میخواهید یک یا دو محصول، خدمات خود را نیز معرفی کنید.
2) کارت ویزیت
یکی از موثرترین روشها در تبلیغات فیزیکی استفاده از کارت ویزیت است. کارت شما باید ار نظر ساختار با کیفیت و از نظر طراحی خوانا، زیبا، حاوی بهترین راههای ارتباطی از جمله آدرس، ایمیل، شماره تلفن، نام شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام یا فیسبوک و... استفاده کنید. بعد از طراحی و چاپ کارت را به دوستان، آشنایانتان، تیم خود بدهید. این کار دو سود برای شما حاصل میکند. اول اینکه افراد از کسب و کار شما مطلع میشود و اگر به خدمات شما نیاز داشتند به کارت شما رجوع میکنند و راههای ارتباطی با شما را پیدا میکنند و دومین مورد اینکه افراد تیمتان در ارتباطات برای معرفی خود و جایی که با آن کار میکنند از کارت شما استفاده کرده و باعث برندینگ هر چه بیشتر شما میشوند.
جهت مشاهده برترین طراحیها و نمونههای چاپ شده در اصفهان به فروشگاه اینترنتی الماس شهر (almasads.ir) مراجعه کنید. میتوانید به قسمت سفارش طراحی بروید و در متن پیام موضوع طراحی و ایده آل ذهن خود را مطرح سازید.
3) استفاده از تخفیفات
یک امر در جذاب کردن تراکتهای تبلیغاتی استفاده از تخفیفات است. برای پخش این نوع تبلیغات میتوانید از افرادی که تراکت بخش میکنند استفاده کنید و تبلیغات فیزکی خود را به مناطق دور و نزدیک خود ارسال کنید.
4) روابط عمومی قوی
هرچقدر اعضای روابط عمومی تیم شما قویتر عمل کند، شانس شما برای یافتن به بازارهای تازه و نوین برای ارائه محصولات بیشتر میشود.